Een shampoofabrikant die het gaatje in de dop groter maakt, zodat u meer product gebruikt; een social media site die eenzijdig zijn voorwaarden verandert, waardoor men uw foto’s zonder uw toestemming kan doorverkopen. Een bank die ondoorzichtige producten aan de man brengt. Het zijn zo maar een paar voorbeelden van zaken, die de huidige consument steeds minder accepteert.
Authenticiteit, oprechtheid en duurzaamheid zijn voor de komende tijd in de marketing de belangrijkste thema’s. De markt gaat, mede ingegeven door de sociologische veranderingen bij de klant, organisaties op authenticiteit en oprechtheid beoordelen. Ook in hun marketingaanpak.
Oprechte marketing is meer dan het invoeren van een ander “maniertje”. Oprechte marketing moet in de genen van een organisatie zitten. Het moet authentiek zijn; in de organisatie verankerd zijn. En een huidig imago kan niet met grote sprongen worden aangepast. Intern zal er uitgebreide afstemming moeten plaatsvinden. Organisaties moeten op zoek naar hun nieuwe, maar wel oprecht beleefde identiteit. De kernwaarden van de organisatie moeten één op één verbonden worden met de behoefte bij klanten aan eerlijkheid, rechtvaardigheid en zorgvuldigheid.
Oprechte marketing in de praktijk
In onze aanpak werken wij met een quick scan en een vragenset waarin een aantal thema’s systematisch wordt uitgewerkt. Wij definiëren een aantal concrete voorstellen die het succes bepalen als het gaat om het binden van klanten en het succesvol laten functioneren van uw organisatie! Aan de hand van een uitgewerkt en goed doortimmerd stappenplan wordt in het vervolg oprechte marketing en het succes daarvan in uw bedrijf geïmplementeerd.